گتوند فناوری

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

گتوند فناوری

در این وبلاگ سعی داریم روزانه جدید ترین مطالب فناوری را در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده

مدیریت و سازماندهی برنامه های درسی با کلاس + (کلاس پلاس)

ir.noghteh.classplus

برنامه ریزی برای درس خواندن، یکی از دغدغه های همیشگی دانش آموزان و دانشجویان بوده است. این موضوع از آن جهت مهم میباشد که در صورت عدم طرح یک برنامه هدفمند، انجام تکالیف دوران تحصیل در زمان مقرر با مشکل مواجه شده و رسیدن به موفقیت میسر نمیگردد.

برنامه “کلاس+” دستیار خوبی برای نظم دادن به انجام وظایف و تکالیف شما در طول دوران تحصیلی میباشد که در ادامه، این اپلیکیشن اندرویدی را معرفی، نقد و بررسی میکنیم.

کلاس+

رابط کاربری:

ظاهر این اپلیکیشن در عین رعایت اصل سادگی، از استانداردهایی نظیر رنگ بندی هماهنگ و چیدمان مرتب عناصر بهره میبرد. محیط “کلاس +”، متناسب با موضوع آن طراحی شده و از این لحاظ رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد. نکته جالب توجه، تغییر رنگ های استفاده شده در برنامه با توجه به جنسیت کاربران آن (دختر یا پسر) میباشد که سلیقه همه مخاطبان را تامین میکند.

از دیگر نقاط قوت این برنامه اندرویدی میتوانیم به آیکن های گویا با شکل ظاهری هماهنگ و فونت مناسب و خوانا اشاره کنیم. همچنین به کارگیری اصولی انیمیشن های ملایم و چشم نواز و طراحی اختصاصی ساعت و تقویم به شکل خلاقانه، جذابیت قابل توجهی به برنامه بخشیده و درخور تحسین میباشد. در کل باید گفت، دقت نظر و حسن سلیقه کافی در طراحی قالب گرافیکی این اپلیکیشن صرف شده و بنابراین “کلاس+” امتیاز خوبی را از این بابت دریافت میکند.

به عنوان آخرین و البته مهمترین نکته مثبت، باید به سازماندهی هوشمندانه این رابط کاربری نیز که با استفاده از ترفندهای حرفه ای، ویژگی هایی همچون سرعت دسترسی بالا به بخش های مختلف و استفاده آسان از امکانات را پدید آورده است، اشاره ای داشته باشیم.

تنها نقص برنامه فوق در این بخش، عدم نمایش عنوان برای برخی از فیلدها میباشد. این موضوع هنگامی مشکل ساز خواهد شد که تکمیل نمودن این فیلدها اجباری بوده و شما نمیدانید که چه متنی را باید در آن تایپ کنید!

کلاس+

کاربرد:

شما با استفاده از “کلاس+” میتوانید مواردی از قبیل برنامه های کلاسی، امتحانات، تکالیف و رخدادهای مرتبط با امور تحصیلی خود را ثبت نموده و آنها را مدیریت کنید. در ادامه قابلیت های این اپلیکیشن اندرویدی را ذکر میکنیم و خواهید دید که ابزار مناسبی برای این کار در اختیار خواهید داشت.

در ابتدا میتوانید از ثبت دروس و ساعات کلاس خود در طول هفته شروع کنید. پس از این کار، موارد ثبت شده در برنامه هفتگی به نمایش در می آیند که با اشاره بر روی هر کدام به صفحه آن منتقل میشوید. در این صفحه مشخصات درس به همراه رخدادهایی مثل امتحان و تکلیف که برای آن تعریف نموده اید، به شما نشان داده میشود.

قدم بعدی ثبت کردن وظایفی است که در قبال امور تحصیلی خود بر عهده دارید. بدین منظور میبایست بر روی دکمه درنظر گرفته شده اشاره نموده و یکی از موارد رخداد، امتحان یا تکلیف را انتخاب کنید. یکی از فیلدهایی که برای ثبت دومورد آخر باید تکمیل نمایید، نام درس مربوط به آنها میباشد و این قابلیت به شما در تفکیک وظایف تمامی دروس کمک خواهد کرد.

تا اینجا، عملکرد برنامه توجیه کننده به نظر میرسد اما باید دید چه امکانات جانبی برای افزایش کارایی آن درنظر گرفته شده است. اولین و مهمترین قابلیت لازم، امکان تعیین زمان مشخص برای موارد ثبت شده میباشد که “کلاس+” این امکان را بطور کامل در اختیار شما قرار میدهد. اعلام هشدار به منظور یادآوری به کاربران، از دیگر قابلیت های اپلیکیشن فوق میباشد که امکان تنظیم زمان آن از 15 دقیقه تا 1 ساعت قبل از موعد مقرر وجود دارد.

از دیگر امکانات جانبی این برنامه اندرویدی میتوانیم نمایش برنامه روزانه، امکان حذف و ویرایش موارد ثبت شده، الصاق فایل ضمیمه به تکالیف، قابلیت مشخص کردن وظایف انجام شده از بقیه و حتی بیخیال شدن از انجام تکالیف را نام ببریم. همچنین امکاناتی هم برای بی صداکردن خودکار تلفن همراه در زمان کلاس ها و یادآور آخر هفته برای وظایف هفته آینده، به عنوان نقاط قوتی برای “کلاس+” به حساب می آیند.

برنامه فوق، وظیفه خود را به نحو احسن انجام میدهد هرچند هنوز هم کمبودهایی در آن دیده میشود. برای مثال اگر امکان مشاهده تقویم برنامه های ماهیانه و یا حتی سالیانه نیز برای کاربر میسر میشد، دیگر همه چیز تکمیل بود.

کلاس+

قیمت:

“کلاس+” بطور رایگان عرضه شده است اما زود قضاوت نکنید! شما میتوانید تنها سه درس را در آن ثبت نمایید و برای افزودن دروس بیشتر میبایست از طریق سیستم خرید درون برنامه ای، نسخه اصلی را خریداری کنید.

البته نگران نباشید چون قیمت این اپلیکیشن منصفانه است.


 دانلود از بازار
  • محمد فرج زاده

نظرات  (۰)

.هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی