گتوند فناوری

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

گتوند فناوری

در این وبلاگ سعی داریم روزانه جدید ترین مطالب فناوری را در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده

پیش بینی مرگ فیسبوک در ۲۰۱۵


_Facebookبر اساس تحقیقی که در دانشگاه پرینستون آمریکا انجام شده است، فیس بوک تا سال آینده (۲۰۱۵)، ۸۰ درصد از کاربران خود را از دست خواهد داد. این پیش بینی مرگ قریب الوقوع فیس بوک، محققان را متعجب کرد.

 محققان شبکه های اجتماعی با استفاده از روش ˈضرب ناقصˈ این آمار را به دست آوردند.محققان در این مطالعه، از داده های جست وجوی گوگل به صورت خلاقانه برای پیش بینی روند تعامل بین کاربر و شبکه اجتماعی و بررسی روند تعامل واقعی میان این دو استفاده کردند.

پیش از این نیز تحقیقات محققان دانشگاه وین در اتریش نشان داد مسایل مربوط به حفاظت داده ها، فشار اجتماعی برای اضافه کردن دوستان، مکالمات سطحی، نارضایتی عمومی و از دست دادن علاقه به این شبکه اجتماعی از دلایل ترک فیس بوک هستند.

به طور کلی، دلایل ترک فیس بوک را نگرانی از نداشتن حریم خصوصی (۴۸.۳ درصد ) و به دنبال آن نارضایتی عمومی (۱۳.۵ درصد )، جنبه های منفی از دوستان آنلاین ( ۱۲.۶ درصد) و احساس اعتیاد ( ۶.۰ درصد ) تشکیل می دهد.

همچنین نتایج یک پژوهش در آمریکا نشان می دهد که فیس بوک هر ماه ۹ میلیون کاربر خود را در آمریکا و ۲ میلیون کاربر خود را در انگلیس از دست می دهد.

به گفته این محققان بیشتر کسانی که فعالیت در شبکه های اجتماعی را متوقف کرده اند، نگران حفظ حریم خصوصی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی بوده اند.

بر اساس آمار منتشر شده در ماه مارس سال ۲۰۱۳ ، فیس بوک بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون نفر کاربر در دنیا داشت

  • محمد فرج زاده

نظرات  (۰)

.هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی